Ring (+45) 59 59 59 59

Opfindsomme gaver & brugsartikler til familie & bolig

Velkommen til 59Shop

Returnering og reklamation

Returnering ved fortrydelse af køb

Som privatkunde har du altid 59 dages fortrydelsesret, når du handler på 59shop.dk

Fortrydelsesperioden gælder fra den dag, du modtager varen.

Manglende original emballage kan medføre en værdiforringelse, som fratrækkes ved tilbagebetalingen af beløbet.

Du hæfter for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på

Nå du returnerer en vare, fordi du har fortrudt købet, skal du selv betale fragtomkostningerne.

Husk at du kan læse alt om fortrydelse i vores leveringsbetingelser.

Sådan gør du

På 59shop kan du returnere på følgende måde:

            Udskriv standardreturformular og send den til os via email eller post til:
            email: 59@59shop.dk
            Post: Fifty-nine Shop ApS, Havbakken 59, 6710 Esbjerg V Danmark. 
          • Find formularen her
          • Notér ordre- eller fakturanummer på pakken og husk at angive de nøjagtige oplysninger om produkt, adresse mv. 

Reklamation

Der er to års reklamationsret på alle varer. Du skal huske at reklamere inden for rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden to måneder, anses reklamationen for at være rettidig.

Sådan gør du

  • Find din ordre ved at logge ind på "Min konto" og klik på knappen "Mine ordrer". Derefter vælger du den ordre varen er købt på.
  • Du kan nu vælge at benytte dig af knappen "kontakt os" eller sende os en mail på 59@59shop.dk
  • Notér ordrenummer samt varernummer og angive de nøjagtige oplysninger vedrørende din reklamation.

Når vi modtager din reklamation, kontakter vi dig hurtigst muligt for at aftale det videre forløb. Ved returnering af en vare som følge af reklamation betaler vi fragtomkostningerne, såfremt skaden er dækket af reklamationsretten. Hvis skaden ikke er dækket af reklamationsretten, kan du ende med at skulle betale fragten.

Sådan gør du

  • Du rekvirere eller modtager et returfragtlabel til din forsendelse ved, at henvende dig via "kontakt os" knappen eller via email: 59@59shop.dk 
  • Medsend alle dokumenter med pakken og benyt dig ligeledes af vores standardreturformular.

Med en returfragtlabel er fragten betalt på forhånd. Du skal blot have oprettet en reklamation i henhold til ovenstående og oplyse dit reklamtionsnummer ved henvendelsen. Sender du din reklamtionssag ind på anden vis, bliver omkostningen herfor ikke refunderet. 

Hvornår bortfalder reklamationsretten?

Reklamationsretten bortfalder, hvis du selv er skyld i manglen. Det kan fx være, hvis du har brugt varen forkert eller der er blevet foretaget uautoriseret reparation. Dernæst bortfalder reklamamationsretten også, hvis serienummeret er fjernet, eller hvis varen har været tilsluttet forkert eller med ukorrekt spænding/strømart.

Sådan gør du, hvis varen har taget skade under transporten

  • Du skal huske at se efter for synlige skader på varen, når du modtager den.
  • Er emballagen beskadiget, skal du huske at kvittere for modtagelsen af varen med forbehold for eventuelle skader på indholdet – alternativt anbefaler vi, at du helt nægter at modtage varen. Har du mistanke om, at varen har taget skade under transporten, skal du kontakte os inden for senest 5 dage fra modtagelsen af pakken.
  • Du skal starte en reklamation ved Post Danmark indenfor 24 timer efter modtagelse.
  • En reklamation foretages ved at tage pakken, inkl. den originale emballage, med til dit nærmeste posthus og aflevere den der.
  • Det er vigtigt, at pakken afleveres med det samme pakkenummer (track- & tracenummer), som den blev sendt til dig på. Posthuset sender så pakken videre til Post Danmarks reklamationsafdeling.


Sådan gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra Post Danmark:

  • Når du opdager, at pakken har taget skade pga. transport, men det ikke kunne ses på emballagen ved modtagelsen, skal du straks starte en reklamation ved Post Danmark. Dette kan gøres ved at kontakte Post Danmarks kundeservice på telefonnummer +45 80 20 70 30. Post Danmark gør i denne sammenhæng opmærksom på, at der skal reklameres indenfor 7 dage fra modtagelsen.

Sådan gør du, når du har modtaget en synligt beskadiget pakke fra GLS:

  • Hvis du endnu ikke har modtaget/kvitteret for pakken, så kan du afvise at tage imod pakken og GLS vil da tage forsendelsen med retur. Hvis du har modtaget pakken og først efterfølgende konstaterer at denne er synligt beskadiget, så skal du så hurtigt som muligt kontakte vores supportafdeling via mail til 59shop.dk (vedhæft gerne billeder af skaden).

Sådan gør du, når du har modtaget en ikke-synligt beskadiget pakke fra GLS:

  • Venligst kontakt vores supportafdeling så hurtigt som muligt via mail til 59@59shop.dk (vedhæft gerne billeder af skaden) 

Mere information og hjælp

Du kan læse mere om reklamation i vores leveringsbetingelser ligesom du også kan finde nyttig hjælp og viden i vores ”Ofte stillede spørgsmål”.   

 

Vi bruger cookies

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre.

Acceptér